Op reis met Henk, Nepal 2011

Nog even...

De datum van mijn vertrek komt nu toch wel snel dichterbij. En daarmee neemt ook de spanning toe; laat het nu maar gaan gebeuren!

Afgelopen zaterdag, 11 december, ben ik naar de 'meet and greet'-bijeenkomst voor 'mijn' groep geweest. Hier werden de laatste praktische zaken nog eens uitgelegd en konden we nader met elkaar kennis maken. Zoals het er nu uitziet zal de groep uit 16 personen bestaan. Leuk was dat René Veldt van de Stichting Veldwerk (http://www.stichting-veldwerk.nl/nl/over-veldwerk) aanwezig was. Hij woont in Nepal en kon daardoor allerlei zaken 'uit de eerste hand' toelichten.

Volgens mij gaat het een leuke groep worden. Dat is ook belangrijk omdat je elkaar daar regelmatig tegenkomt en ondersteunt. Wat 'mijn' werkplek betreft: in Sankhu komt Jeroen te werken in het kinderhuis Hamro Gaun (http://www.stichting-veldwerk.org/projecten02_e/hamro_ghaum_our_village.html). Met hem zal ik het (nieuwe) appartement in Sankhu delen. Ik begreep dat mijn werk in het klooster voldoende tijd overlaat om ook in het kinderhuis bij te springen, wat me erg leuk lijkt.

We kregen ook diverse zaken mee om mee naar Nepal te nemen, zoals gereedschappen, verbandmiddelen en speciale laptops van de organisatie 'One Laptop per Child' (http://laptop.org/en/). Dit zijn laptops die speciaal ontwikkeld zijn voor kinderen in de derde wereld.

En verder: de laatste voorbereidingen treffen en op naar Kathmandu!

Namasté!

P.S: Hierboven wordt reclame gemaakt om mij extra fotoruimte cadeau te geven. Ik heb echter inmiddels ruimte voor 900 foto's en dat is voorlopig meer dan genoeg!

Reacties

Reacties

luitgard

Ha Henk

Het wordt nu wel spannend en concreet. Ik kreeg jouw bericht keurig via mijn email, dus dat werkt.
Succes met alle voorbereidingen!

Wil

Ha die Loco, ja nu wordt het echt spannend!
Leuk dat je ook kunt bijspringen in het kindertehuis, echt iets voor jou !
Succes met de verder voorbereidingen.
Liefs, Wil

Erika en Frans

Hoi Henk

Jammer dat we vorige week niet persoonlijk afscheid konden nemen. Langs deze weg wensen we je heel veel plezier in het verre Nepal. We hopen dat het je zal bevallen en dat je een leuke en leerzame tijd hebt.
We blijven je volgen.

hannie

Hoi Henk
Ben heel benieuwd naar je activiteiten in Nepal en wens je een heel goede reis en een heerlijke tijd
Maar eerst nog: fijne feestdagen in het ijzige nederland

Frank

hallo Henk

Wat een spannende reis ga je maken. Ik blijf je volgen.
Eerst nog fijne kerstdagen gewenst met Loek en dan
op reis

Liefs Frank

Wilma Dijkstra

Denk momenteel veel aan je. Je zult wel een dubbel gevoel hebben. Zet door en hou vol; je gaat iets prachtigs meemaken waar je achteraf met voldoening én trots op terug zult kijken.
in ieder geval ben ik nu al trots op je!
Knuffel van je schoonzus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!