Op reis met Henk, Nepal 2011

Mountain Flight

Een van de excursies die hier in Kathmandu worden aangeboden is een zgn. 'Mountainflight'. Je gaat dan in een klein vliegtuig naar de besneeuwde toppen van de Himalaya, waarbij je ook langs de Mount Everest komt. Omdat ik niet mee had gedaan aan de bungyjump en ook niet was gaan raften vond ik dat ik mezelf dit uitstapje wel cadeau kon doen. Een tijdje terug had ik al aan Bharat (de man die alles voor Cross Borders regelt hier in Nepal) aangegeven dat ik zo'n vlucht wilde maken. Omdat zo'n vlucht alleen zin heeft als het echt helder weer is, heb ik even geduld moeten betrachten. Maar vanmorgen was het zover: prachtig helder weer en de vlucht kon doorgaan!

Rond 6 uur werd ik met een auto opgehaald en naar het vliegveld van Kathmandu gebracht. En rond half acht (ruim een half uur te laat) gingen we de lucht in. Het vliegtuig is zodanig ingericht dat iedereen een plaats aan het raam heeft. Iedereen kreeg ook overzicht van de bergketen, waar we langs zouden vliegen, mee. Maar dan nog blijft het moeilijk de diverse toppen te herkennen. Onderweg kwam een stewardess regelmatig langs om aan te geven welke toppen in beeld waren. En iedereen mocht af en toe in de cockpit kijken.

Wat een grandioos gezicht! Zo midden tussen deze hoogste toppen van de wereld, bedekt onder een dikke laag sneeuw en ijs waan je je wel erg nietig. Dit was dus echt genieten. Halverwege, vlakbij de Mount Everest, keerde het vliegtuig om weer naar Kathmandu te gaan.

De vlucht duurde intotaal drie kwartier, maar het had van mij wel veel langer mogen duren.

Kortom: een onvergetelijke ervaring!

Namaste!

Reacties

Reacties

wil

Wat fijn dat je er zo van genoten hebt, echt iets voor jou zo'n vlucht.

Maarten

He Dijkstra. Wat een verhalen man, geweldig. Komt er nog wat van dat vrijwilligerswerk? Ik heb de indruk dat je meer op pad bent dan les aan het geven. Misschien moet je dan nog wel een keer naar Nepal. Ik gun het je van harte. Nog een paar weken en dan weer Delft. Kan ik al vast tafeltje reserveren aan de Hippolytusbuurt? doei Maarten

Henk

Dat ik die uitstapjes maak komt omdat die monnikjes zelf niet aanwezig zijn.... Dus als ze niks leren: aan mij ligt het niet... En ik zou inderdaad maar een tafeltje reserveren. Want er valt heel wat te bespreken!!

Bert Hubert

Henk, wij beiden lezen uit je verhaal dat de leerstof die je over wil brengen toch wel de nodige problemen met zich meebrengt aan die Nepalezen. Maar goed je doet wat je doen kunt en dat opzich geeft denken wij toch wel voldoening en zeker een grote ervaring.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!